Google
Twoja wyszukiwarka

środa, 18 kwietnia 2007

Proponowana diagnoza wstępna nietypowej gorączki

Przyczyn występowania okresowej gorączki może być co najmniej kilka. Na początek wziąłbym pod lupę ewentualne czynniki zakaźne w zwiazku z podawanym przez Pania zespołem mononukleozopodobnym (lub mononukleozą). Aby wykazać cechy zapalenia proponuję powtórzyć morfologię krwi wraz z rozmazem, zrobić OB (bardzo dziwne że poprzednio wyszło niskie), i jesli jest mozliwosc to rowniez CRP. Prosze mi rowniez napisac czy pamieta Pani powiekszenie wezlow chlonnych i ewentualnie sledziony w czasie opisywanej pazdziernikowej infekcji. Czy córka wyjezdzała do krajow tropikalnych lub ma kontakt ze zwierzetami. Jakie srodki stosuje Pani podczas napadow goraczki?

42 komentarze:

Mirka Burka pisze...

Dziękuję bardzo za wskazówki. Wykonam badania zaraz po niedzieli, a przy okazjii sprawdzę czy w najbliższy weekend powtórzą się objawy.
Podczas październikowej infekcji poza opisywanym juz przeze mnie nalotem na migdałkach, powiększoną śledzioną, gorączką, córka miała również powiększone szyjne węzły chłonne i bardzo silny ból gardła uniemożliwiający prawie całkowicie połykanie. W pierwszych dniach choroby zdiagnozowano ją jako anginę. Otrzymała antybiotyk (nie pamiętam jak sie nazywał), który miała brać przez 7 dni, ale tabletek starczyło tylko na 5 dni. Dlatego poszłyśmy już do innego lekarza po receptę. Wówczas lekarz postawił inną diagnozę - mononukleoza. Zalecił dietę lekkostrawną, unikanie wysiłku, i spędzanie gorączki.

W czasie napadów weekendowej gorączki córka brała pyralginę i paracetamol. Zanim wystąpiła gorączka a samopoczucie było już złe wg wcześniejszych zaleceń lekarza córka brała zwiększone dawki witaminy c i rutinoscorbinu.

Jeśli chodzi o zwierzęta, to mamy psa i kota. Zwierzęta sa regularnie odrobaczane i szczepione. Kot nie wychodzi na dwór, więc nie ma kontaktu z innymi zwierzętami.

Mirka

Mirka Burka pisze...

Zrobiłam morfologie i OB. Są w normie. Jeśli chodzi o CRP, to w państwowej przychodni podobno tego badania nie zrobię. Będę szykać w prywatnych. Czytała, żę CRP ma potwierdzić infekcję w organiźmie. Czy to badanie powinnam wykonać podczas gorączki czy gdy jej nie ma to czy będzie ono wiarygodne. Czy przy OB =6 może rozwijać sie jakiś stan zapalny?

Anonimowy pisze...

czy w przypadku raka płuc lekarz powinien powiedziec że czeka cię jakiś tydzień może dwa,a zamiast tego zwodzi podaje placebo lub gorzej morfine-człowiek zapada w spiączke nie jest swiadomy.i lekarze czekają na śmierc człowieka zamiast działac może operacja-tak niewielkie szanse przeżycia,ale itak leprze niż bezczynnośc?

Wiktor (victor) pisze...

witam drogi czytelniku. domyslam sie ze jestes w sytuacji gdy bliska Ci osoba jest w terminalnym stadium choroby nowotworowej. konfrontacja z ciezka choroba i smiercia nie jest dla nikogo latwa, rzadko kiedy jestesmy na nia w pelni gotowi. niestety mowienie ze zostal tydzien czy miesiac nie jest w wielu przypadkach mozliwe, kazdy choruje tak jak umie i tylko "filmowi lekarze" potrafia dokladnie okreslic ILE JESZCZE. terminalne stadium choroby nowotworowej to stan w którym obecna medycyna moze jedynie pomoc. sa takie sytuacje w ktorych przeprowadzenie zabiegu operacyjnego wiaze sie wylacznie z przyspieszeniem rozsiewu choroby i przyspieszeniem smierci. w takich momentach mozemy zaoferowac czesto jedynie poprawe ogolnego stanu pacjenta (nazywana przez Ciebie placebo) oraz zmniejszenie ogromnego bolu jaki towarzyszy chorobie nowotworowej (silny lek przeciwbolowy jakim jest morfina). gdy zaczynalem studia sam dziwilem sie ze ciezko cierpiacym pacjentom podaje sie morfine (przeciez to narkotyk) ale w tych wyjatkowych sytuacjach przewleklego bolu nie do wytrzymania jest to bardzo pomocny lek. pozostaja proby rozmowy aby przekazac ile ten bliski dla nas znaczyl, przytulenie, pogodzenie sie i proba zaakceptowania swiata takim jaki jest. sa rzeczy, ktore mozemy zmienic - wtedy powinnismy dzialac, sprobujmy zaakceptowac te, ktorych zmienic nie jestesmy w stanie. serdecznie pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Dzień dobry!
Mam na imię Magda i mam 28 lat. Od kilku lat bardzo łatwo się męczę i mam ataki ostrego i szybkiego kołatania serca, któremu towarzyszy uczucie gorąca naprzemiennie z zimnem i potliwość. Do tej pory trwało to tylko kilkanaście sekund i samo się uspakajało. Aż do tej pory. Kilka dni temu miałam taki sam atak, w następstwie którego zaczęło kręcić mi się w głowie, obraz zaczął zanikać przed moimi oczami, zbladłam i posiniały mi usta i zrobiło mi się niedobrze. Od tamtej pory nie czuję się najlepiej. Mam bardzo niskie ciśnienie (95/55) oraz niską temperaturę ciała (między 35 a 36 stopni). Jestem osłabiona i mam zawroty głowy, marzną mi kończyny i czuję uczucie drętwienia na nogach, rękach i twarzy. Miałam robione badania podstawowe z krwi i moczu. Wyszły dobrze. Również TSH mam w normie. Poza tym, dość sporo jem i nie przybieram na wadze (ważę 45 kg). Lekarz ogólny stwierdził, że to normalne i że taki już jest mój urok. Piję krople Efortil na podniesienie ciśnienia i tabletki Persen. Chciałabym jak najszybciej się zdjagnozować, ponieważ myślę o ciąży. czy to ja popadam w hipohondrię czy to mój lekarz bagatelizuje sprawę?
Proszę o opowiedź.

Wiktor (victor) pisze...

droga magdo. z Twojego opisu wynika, ze sytuacja jest dosyc powazna. z drugiej strony jesli WIDZIAL Cie lekarz i wydaje mu sie, ze jest ok, nie mam podstaw aby mu nie ufac. proponuje wybrac sie do innego lekarza aby Cie zbadal, w ten sposob rozstrzygniesz czy to hipochondria czy cos powaznego. a jesli bedziesz czula sie gorzej wybierz sie do szpitala. pzdr

Anonimowy pisze...

Witam, od dluzszego czasu tzn 2-3 miesiace mam podwyzszona temperature ciala 37,2 do 37,6 jest mi ciagle zimno i mam lodowate dlonie i stopy. Czy powinnam zglosic sie do lekarza?? Co to moze byc?

Wiktor (victor) pisze...

droga anonimie. taka temperatura nie jest jakas straszna, dziwne natomiast, ze jest podwyzszona tak dlugo i ani nie rosnie ani nie spada. masz jakies inne objawy? warto by zrobic podstawowe badania krwi. pzdr

Anonimowy pisze...

Dziekuje za szybka odpowiedz. Inne objawy - tak od kilku dni powiekszyl mi sie obwod pasa, w ciazy nie jestem bo robilam test i wyszedl negatywnie. Mam straszne uplawy i boli mnie w podbrzuszu ale nie codziennie tylko co jakis czas, mam rowniez podwyzszone cisnienie krwi tzn zawsze mialam 120/60 teraz mam 160/94.

Wiktor (victor) pisze...

droga anonimie. z takimi objawami wybralbym sie do ginekologa, najprawdopodobniej masz zapalenie ktoregos z narzadów miednciy mniejszej (tzw PID). po obejrzenu i zbadaniu bedzie w stanie okreslic wstepne leczenie.pzdr

Anonimowy pisze...

Dziekuje bardzo za wskazowki. Mam nadzieje, ze uda mi sie dostac do ginekologa. Mieszkam w UK i tutejsi lekarze niechetnie kieruja na badania. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Dziekuje bardzo za wskazowki. Mam nadzieje, ze uda mi sie dostac do ginekologa. Mieszkam w UK i tutejsi lekarze niechetnie kieruja na badania. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

witam. Od jakichs 5 dni kluje mnie po lewej stronie nadbrzusza. To troche takie uczucie jak po wysilku na wf-ie cos w rodzaju kilkusekundowej kolki. Nie boli mnie caly czas, ale tylko chwilami na zasadzie chwile costam kluje, po kilku sekundach przestaje. Odczuwam tez taki jakby ucisk w nadbrzuszu blizej lewej strony. Bralam krople zoladkowe, pomagaja tylko na jakis czas. Poza tym nie odczuwam zadnych innych dolegliwosci, wszystko w normie. Prosze o pomoc! Pozdrawiam

Wiktor (victor) pisze...

droga anonimie. mozliwosci jest wiele, najpierw wykluczalbym wrzody dwunastnicy. musisz sie niestety wybrac do lekarza i tam dokladnie to poisac. pzdr

Anonimowy pisze...

ok, w poniedzialek pojde. Juz mi dzisiaj lepiej nie klulo mnie juz tak tak przez ostatnie 5 dni..ale i tak dziekuje za pomoc :) pozdrawiam

Anonimowy pisze...

a tak na marginesie: moga to byc objawy raka? bo tego sie panicznie boje...co prawda w rodzinie nie bylo zadnego przypadku nowotworu, ale i tak mam obawy..:/

Wiktor (victor) pisze...

droga anonimie. prawdopodobienstwo raka przy takich objawach jest znikome. nie warto wiec go rozwazac. pzdr

Weronika pisze...

Od jakiegoś już czasu mam bóle głowy, krwawienie z nosa, zawroty, mdłości, problemy z zasypianiem, zaburzenia widzenia,stany podgorączkowe,nie mogę się skupić... Proszę o pomoc, i , jeśli to możliwe, odpowiedź na maila ( lordvoldemort21@wp.pl ), ponieważ nieczęsto mam dostęp do internetu, a chciałabym znać Pańską opinię.

Wiktor (victor) pisze...

droga weroniko. Twe objawy sa bardzo niespecyficzne, moglyby wynikac czesciowo jedne z drugich (jak problemy ze snem powodowac zawroty i bole glowy. niestety trzebaby zrobic choc podstwowe badania aby moc okreslic co Ci dolega. pzdr

Anonimowy pisze...

Witam.
Mam 25 lat urodziłam dwójke dzieci i jestem teraz w trzeciej ciazy.jest to 14 tydz.ciaza rozwija sie prawidłowo nie musze brac zadnych leków.Jednak od poczatku ciazy bola mnie stawy najbardziej od ramion łokci nadgarstków i paliczków.Kostki w nogach mi puchna i dłonie równiez.W nocy odczuwam najwieksze bóle i opuchniecie oraz sztywnosc.Dwa tyg temu mogłam jeszcze zgiąc palce u roak dzis juz nie.Reumatolog zrobił mi badania krwi,ale sa w normie.Jego zdanie cytuje"nie widze u Pani powodów do leczenia z bólem prosze sobie radzic samemu"
Jestem załaman,bo ból staje sie nie do zniesienia w dodatku mam kłopotyn z poruszaniem sie.A przypominam,ze mam juz dwójke dzieci którymi tez musze sie opiekowac.stosowałam juz rózne zele,ale zaden nie przynosił ulgi.Wioadomo,ze w moim stanie nie moge stosowac leków przeciwbólowych.
Bardzo prosze o porade co moge zrobic w takiej sytuacji.Pozdrawiam kasiap.

Wiktor (victor) pisze...

droga kasiap. dziwna porada od lekarza. jesli bol jest na tyle silny to warto sprobowac lekow przeciwbolowych. paracetamol powinien byc w porzadku, niestety silniejsze leki sa przeciwwskazane w ciazy. poradz sie ginekologa, byc moze mozna brac leki zmniejszajace obrzeki. poza tym unikac sytuacji powodujacych bol. pzdr

Anonimowy pisze...

Witam.Mój lekarz ginekolog powiedział,ze paracetamol moge brac doraznie.ból pojawia sie przewaznie w nocy,a sztywnosc rano.dzis zaczeły mnie bolec stawy bioder:(Robiłam Ob w poniedziałek i jest w normie"5".Nie wiem gdzie moge sie juz z tym udac i co juz robic.W nocy nie mam siły wstac do córki.Coraz bardziej wystaja mi kosci u rąk.Wczoraj robiłam zdjecia rak zeby przesłac i pokazac co sie dzieje.Była zdziwiona.:(((pozdrawiam

Wiktor (victor) pisze...

droga anonimie. co rozumiesz przez wystawanie kosci? jezeli masz bol, warto brac paracetamol. mysle, ze warto poradzic sie innego reumatologa, moze bedzie mial lepszy pomysl. pzdr

Anonimowy pisze...

Witam.Wystawanie kosci-w nadgarstkach pojawiaja sie twarde bolace guzki wygladaja jak wystajace kosci.pozdrawiam

Wiktor (victor) pisze...

droga ciezarna. zdecydowanie polecam wybrac sie do innego reumatologa. pzdr

Anonimowy pisze...

Witam

Coś się ze mną dzieje ale nie wiadomo co. Pewna jest niedoczynność tarczycy, którą leczę i torbiel za macicą + problemy pokarmowe : tycie bez przyczyny, zaparcia, wzdęcia, gazy, ból brzucha. Po badaniach lekarz zasugerował prebiotyki, espumisan i " tło nerwowe ".
Od niedawna swędzi skóra, ogromny popyt na słodycze za którymi nie przepadam i co kilka dni bolesny, czerwony język z bruzdami i grudkami.
Morfologia - leukocyty 3,1, reszta w normie, cukier 3,93, ca 125 w normie, w usg dużo gazów jelitowych a reszta ok. Permanentne zmęczenie, nawet do nastu godzin na dobę snu. Ktoś mi zasugerował kandydozę ....
Ogólnie czuję się jak zombie.
Jestem już zmęczona niewiedzą, bieganiem do lekarzy i czekaniem :(:(:( Proszę o pomoc.

Wiktor (victor) pisze...

droga anonimie. cukier byl dosyc niewysoki, zastanawiam sie, czy nie sada bardziej gdy masz ochote na slodycze, warto byloby sprawdzic poziom cukru wlasnie wtedy. jakakolwiek infekcja jest duzo mniej prawdopodobna, gdyz wlasnie poziom bialych krwinek jest niewysoki. niedoczynnosc tarczycy i zmeczenie jak najbardziej, choc jesli spisz za duzo to rowniez moze byc przyczyna. pzdr

Janusz D pisze...

Witam, od 3m-cy mambóle w okolicy bioder.najpierw jedno,potem drugie.Bóle kłujące, że nie mogłem podnieść nogi przy chodzeniu.Póżniej to odpuściło, aprzeszło w okolice odbytu.Jest to ból kłujący chwilowy. teraz mam uczucie bulu i pieczenia w okolicy odbytu,jąder i członka.Są to bóle krążące może promieniujące.proszę o poradę - Janusz.

Wiktor (victor) pisze...

drogi januszuD. jakies inne objawy zwiazane? np jakas wydzielina, goraczka, i jeszcze ile masz lat i ewentualnie jakies inne choroby?wybierz sie do lekarza, aby zobaczyl czy nie ma objawow zapalenia opisanych przez Ciebie rejonow. pzdr

Anonimowy pisze...

Mam 45 lat. Boli mnie zoladek, bol jest znosny, momentami klujacy. Przy tym odbija mi sie, uciska mnie brzuch po prawej stronie tuz pod ostatnim zebrem. Ze zmiana pozycji ciala czuje czasem klucie albo drganie w jednym punkcie. Niekiedy bol przechodzi na gorna czesc plecow i wtedy jest ledwo do wytrzymania. (Nie mialam tego rodzaju bolu od wziecia serii antybiotykow przeciw bakterii HP ktora wykryto}. Staram sie jesc bardzo lekko i malo, ale atak moze byc spowodowany niczym-szklanka wody. Zauwazylam u siebie zazolcone bialkowki. Robilam USG nic nie wykazalo i oddalam krew. Ucisk po prawej stronie brzucha czuje niemalze bezprzerwy bol przy np. kucaniu, przekrecaniu sie z boku na bok. Moze problemy z zoladkiem to jest objaw jakiejs innej choroby zlokalizowanej w okolicach watroby? Moze zoladek wydziela wiecej kwasu bo mu brakuje czegos co pomaga w trawieniu a co nie jest produkowane bo jakis organ nie pracuje jak powinien. Jakie badania powinnam wykonac? Jestem w Kanadzie i calkowiecie stracilam wiare w tutejszych lekarzy. Co powinnam sprawdzic?

Wiktor (victor) pisze...

droga anonimie z Kanady. bol pochodzacy z tej okolicy moze pochodzic z dwunastnicy - bylby podobny w charakterze do bolu zoladka, lub co wydaje mi sie bardziej prawdopodobne w zwiazku z zaobserwowana zoltaczka - z watroby/woreczka zolciowego. chyba niepotrzebnie stracilas wiare w cala kanadyjska medyczna profesje, gdyz bedziesz potrzebowala ich pomocy aby to rozwiklac. zaczalbym od badania lekarskiego i badan krwi na bilirubine i enzymy watrobowe. pzdr

Anonimowy pisze...

Witam. W dzieciństwie miałam skazę białkową. W wieku 5 lat zapalenie stawów.Potem typowo:ospa wietrzna, świnka,różyczka.W wieku dojrzewania (15 l) pojawiła się astma wysiłkowa-spirometria w normie.Od ok. 20r.ż. problemy z brzuchem:bóle,twardy stolec,gazy, powiększona wątroba.Espumisan już nie pomaga.Od jakichś dwóch lat ból podbrzuszu i pleców od jajeczkowania do miesiączki. Ginekolog twierdzi,że z jajnikami i macicą wszystko dobrze. Zasugerował nerkę wędrującą lub kamienie w moczowodach.Wyniki z grudnia: WBC 4.5/ RBC 4.19/ HGB 12.9, w moczu leukocyty 25 ,pozostałe w normie. glukoza 4.73, kał na krew utajoną ujemny,nie palę ( bierny palacz od urodzenia),prawie wcale nie piję alkoholu bo boli mnie od razu głowa i źle się czuję.Mam niskie ciśnienie ok.90/60.

Wiktor (victor) pisze...

droga anonimie. nie za bardzo wiem jak moglbym Ci dalej pomoc. jesli ole podbrzusza sa rzeczywiscie tak zgrane z okresem to powinny wynikac z jakiejs przyczyny ginekologicznej, jak np endometriozy, ale zapewne ginekolog to juz wykluczyl? aby zbadac nerki i moczowody musisz wybrac sie do urologa, tego typu problemy da sie wykluczyc badaniai obrazowymi. niestety z opisu nie wylania sie zadna konkretna dolegliwosc. pzdr

gutwit pisze...

od jakiś 6 lat cierpię co jakiś czas -najpierw co pół roku a teraz częściej. pierwszy raz pojawił się okropny ból i opuchlizna prawej stopy,
ból uniemoźliwiał mi praktycznie poruszanie, rentgen nic nie wykazał a chirurg kazał mi się przyzwyczaić do bólu, moje objawy wyglądają tak:
pojawia się lekki ból np. przy zaczepie ahillesa do mięśnia łydki (innym razem w okolicy kostki lub śródstopia) za kilka godzin stawał się nie do zniesienia i przemieszczał się za każdym razem w inne miejsce raz do kolana innym razem do śródstopia i wracał do kostki trwało to za każdym razem ok miesiąca - ratowałemm się przeciwbólowymi a działał tylko ibuprofen, (tramal nic nie dawał prócz stanu podobnego do rauszu )lekarz zalecił leki przeciwzapalne i przeciwbólowe były też sterydy, oraz krioterapie niestety wszystko z marnym skutkiem , odwiedziłem też reumatologa, który podejrzewał dnę moczanową ale badania krwi tego nie potwierdziły - ob oczywiście podwyższone, robiłem badania krwi na boreliozę i reumatologiczne nic nie potwierdziły, cukier i cholesterol w normie tylko ob podwyższone, mam 45 lat sporą nadwagę lekkie nadciśnienie, byłem u kręglarza i stwierdził, że mam 2 kręgi lędźwiowe wysunięte, proszę o poradę

Pozdrawiam Witek

Wiktor (victor) pisze...

drogi witku (gutwit).
te bole, ktore opisujesz sa dosyc nietypowe.
jezeli wynikalyby z dny moczanowej to raczej by sie tak nie przemiesczaly, testy krwi nie zawsze jednak ida w parze z objawami, zazwyczaj sa podwyzszone na kilka tygodni po objawach, ale i to nie zawsze.
bole wynikajace z ucisku nerwow raczej powinny poddawac sie dzialaniu tramadolu.
trudno jednoznacznie to okreslic, ale aby odciazyc nogi i stawy warto sprobowac zrzucic troche wagi. pzdr

gutwit pisze...

do jakiego specjalisty powinienem się zwrócić jakie badania muszę zrobić, żeby zdiagnozować i potem jakoś leczyć mój przypadek. do pracy chodzę o kulach nie biorę zwolnień bo obawiam się o utratę pracy ale jak to tak będzie się powtarzało to i tak mnie zwolnią, więc bardzo proszę o pomoc.

pozdrawiam Witek

gutwit pisze...

czytałem w necie o takim samym przypadku jak mój i ten człowiek był szczupły więc to chyba nie ta przyczyna, ktoś mu napisał, że to objawy neuropatii. jak się leczy neuropatię oczywiście czysto teoretycznie bo i tak będzie mi musiał jakiś lekarz wypisać receptę.

pozdrawiam Witek

gutwit pisze...

jeszcze zapomniałem napisać, że w ostrych przypadkach miałem gorączkę i dreszcze a dotyk np kołdry parzył jak wrzątek, krioterapia przynosiła chwilową ulgę ale nie załatwiała problemu co robić w nocy śpię po kilka godz. jak na torturach, biorę opokan i ibuprom to lekko uśnierza ból i daję trochę pospać ale ból całkowicie nie znika.

pozdrawiam Witek

gutwit pisze...

teraz sobie skojarzyłem, że pierwszy atak był po tym jak siedziałem kilka godzin na pomoście i łowiłem ryby, siedziałem tak, że nogi mi zwisały nad wodą - napisałem bo może to być ważne dla pana w diagnozie, byłem już u tylu lekarzy i szarlatanów, że tracę już nadzieję co dalej.

proszę o pomoc Witek

Anonimowy pisze...

Witam,
Od jakiegoś czasu 'przeskakują' mi biodra.
Ból, który temu towarzyszy jest tępy ale chwilowy. Przypomina ból przy skręceniu kostki.
Stały ucisk natomiast umiejscowił się w odcinku krzyżowym kręgosłupa oraz miednicy.
Dodam jeszcze, że mam dopiero 21 lat.
Proszę o szybką poradę.
Pozdrawiam,
Magda

Anonimowy pisze...

Witam! Mam na imię Eunika i mam 15lat od jakiś 8 miesiecy czuję potworny ból w dolnej części pleców, problemy z oddawaniem moczy... i częste uczucie zimna( poprostu cała sie trzese) choc niemam gorączki.. miałam robione badania i jedyne co to OB było 40... Miałam tez wykonywane USG 2x za pierwszym razem stwierdzono wodonercze, ale juz tydzien puzniej przy kolejnym badaniu USG okazało sie ze wszystko jest w jak najleprzym porządku...bardzo prosze o pomoc.. z góry dziekuje

czesio pisze...

Witam Pana.Nazywam się Lilianna. Mam problem z bratem.Od trzech tygodni mój brat wymiotuje i ma biegunkę.wyniki ma dobre...nikt nie wie co mu jest.Wszystko zwraca. nawet wodę i leki które mu przepisali. Lekarze stwierdzili refluks zołądka ,ale żadne objawy mi nie pasują. Nie ma zgagi bólu w klatce ani kaszlu.Czeski film. Nikt nic nie wie. obecnie jest w szpitalu pod kroplówka odwodniony i wycieńczony.Nic nie pomaga. Proszę o pomoc.Wszyscy myslą,ze on symuluje,ale to sie nie da. Chciałby wrócic do pracy ale nie jest w stanie. Dziekuję za jakakolwiek odpowiedż.